Dalmatian - Almond Eye Clair de Lune

VI Krajowa Wystawa Psów Rasowych

24.07.2011 21:30

XVI Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych
Będzin, PL

Neděle 24. 7. 2011

ALMOND EYE Clair de Lune - třída mladých: EXCELLENT 1

ROZHODČÍ: Anna RAJS, PL

Na národní výstavu do Bedzinu jsem se docela těšila, není to příliš daleko, a protože Poláci dalmatiny příliš nechovají, konkurence bývá malá. Den před výstavou, tedy v sobotu, jsme vzali Falca na chatu za rodiči. Vždycky se tam krásně vyřádí a vyběhá a na druhý den bývá, alespoň v rámci možností, klidnější. Jenže :)... Falco je zřejmě ještě unavený z výcvikového tábora, odkud jsme se minulý týden vrátili a celodenní běhání v přírodě ho zmohlo... poněkud příliš než jsem očekávala. Když jsem večer začala chystat věci, ani neotevřel oko a misky s žrádlem se ani nedotkl. K tomu jsem nemohla najít jeho očkovací průkaz... jistě, že jsem ho po téměř čtyřech hodinách překopávání bytu vzhůru nohama nakonec našla, ale sama jsem byla tak vyčerpaná a unavená, že jsem lehla a při představě, že budu za tři hodiny vstávat, se mi ani usnout nechtělo.

Ráno jsem taktak vytáhla Falca z postele a vyjeli jsme. Bohužel, výraz unaveného a až příliš roztomilého psa mu zůstal po celý den. Na vodítku netáhl, ostatní psi ho nezajímali, dobrovolně si lehal do boudičky a pořád se chodil mazlit. Zkrátka vyměněný pes! Kam se poděl ten hyperaktivní, temperamentní pes, kterého zajímá i co se děje za rohem?...

Posuzovala rozhodčí Anna Rajs, ale zaučovala ještě další dvě osoby, takže celkem se na každého psa dívali a ohmatávali ho tři lidé a někdy i najednou. Když jsme přišli do kruhu, byli všichni tři z Falcova výrazu tak nějak hotoví,... Tvářil se jako tečkovaný andílek, na jejich mlaskání ale reagoval jen ušima. Bylo poznat že je zmatený, ale není se čemu divit, když ho ze všech stran okukují a osahávají hned tři osoby a každá někde jinde. Zvláště ti dva zaučující se, pořád kolem něj chodili, ale místo aby posuzovali, tak ho jen hladili a ta jedna paní dokonce svým nosem pomazlila jeho čumák... Rozhodčí Anna Rajs se místy snažila chovat se profesionálně, předváděla jim, na co se mají u dalmatina zaměřit. Posouzení teček tedy probíhalo z obou stran, kdy jeden zaučující se postavil na druhou stranu a zapisovatelce hlásil, že má můj pes zadní nohu bílou... No, co se dá dělat hlavně že se všichni tři zapoměli podívat na chrup!... Falco tak nějak stál a držel a trpěl to zdlouhavé obhlížení, potom jsme běželi asi dvě kolečka, ale to byl běh za trest, Falco se plantal, šoupal nohama, no prostě se mu vůbec nechtělo a podle toho to taky vypadalo.

Za neenergický pohyb, bílou nohu a také za váhový handicap (Falco v poslední době zhubnul, zase drží nějakou svou psí dietu) jsme dostali Doskonała 1 bez titulu. Co na to říct, známka je úspěch, to ostatní jen další zkušenosti.

Fotogalerie zde.

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode